ViVoLab

Voice Input Voice Output Laboratory

El grupo de investigación Vivolab, reconocido por el Gobierno de Aragón como grupo de referencia (T36_20R), centra su actividad en torno a tres grandes líneas de actuación: el procesado de la información audiovisual, las tecnologías para la interacción persona-máquina y las tecnologías para el análisis, indexado y la recuperación de contenidos multimedia (texto, audio y video). El hilo conductor de estas líneas de investigación son las tecnologías del habla, del lenguaje y el aprendizaje automático.

El grupo presenta una vocación eminentemente aplicada por lo que también presenta una línea de actuación centrada en el desarrollo de aplicaciones tales como el subtitulado en varias modalidades, con transferencia tanto a la Corporación Aragonesa de Radio y Televisión (CARTV) como a RTVE, los sistemas de seguridad biométricos, con transferencia a la empresa AGNITIO/NUANCE, la documentación de grandes repositorios audiovisuales (CÁTEDRA RTVE-UZ) o el uso de las tecnologías del habla para la e-inclusión donde se ha colaborado con el Portal Aragonés de Comunicación Aumentativa y Alternativa (ARASAAC) y el colegio de educación especial Alborada.

 

Research lines

Projects

Affective analysis of multimedia information with inclusive and natural communication

The objective of this project is, on the one hand, to extract affective information automatically from multimedia data from traditional communication media, but also from massive and heterogeneous social networks.
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The chair has, among other objectives, the carrying out of training, research, study and dissemination activities in the area of ​​Information and Communication Technologies related to Big Data applied to the analysis of audiovisual and sound content.
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The project deals with the study of unsupervised and semi-supervised learning techniques to train systems in domains with little available data.
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The objective of the project is to carry out pilot tests to improve the quality of the telephone services offered by the company to its clients in relation to the quality of voice communications, improving the intelligibility of communications and the detection of fraud patterns and / or or phone spam.
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